Info

Nederland Rotterdam 7 juni 2007 20070607.Reclame uitingen fortis en Dolce Gabbana. Billboard met halfnaakte man van Dolce Gabbana op gebouw van Ernst & Young aan de Boompjes, een reusachtig grote reclame op aanrijroute centrum Rotterdam en abri van Fortis..Reclametechnieken: Bekend is de formule AIDA: attention, interest, desire, action: de aandacht opwekken, de interesse wekken, het verlangen opwekken, tot actie overhalen.Mental Preference: Techniek om mensen op een of meerdere van hun mentale denkstijlen aan te spreken: logisch; pragmatisch; emotioneel of creatief.Associatie: Reclamemakers proberen hun product te associ´ren met aangename of begeerlijke dingen om hun eigen product even begerig te maken. Hiervoor gebruiken ze modellen, landschappen en ander vergelijkbaar beeldmateriaal.Aspirationele leeftijd: Door de boodschap te richten op de aspirationele leeftijd van de doelgroep, wordt deze voor de daadwerkelijke doelgroep aantrekkelijker..Foto David Rozing

Add to Lightbox
Filename
_O6Y1631 2.jpg
Copyright
David Rozing
Image Size
3459x2169 / 2.6MB
Contained in galleries
Archief
Nederland Rotterdam 7 juni 2007 20070607.Reclame uitingen fortis en Dolce Gabbana. Billboard met halfnaakte man van Dolce Gabbana op gebouw van Ernst & Young aan de Boompjes, een reusachtig grote reclame op aanrijroute centrum Rotterdam en abri van Fortis..Reclametechnieken: Bekend is de formule AIDA: attention, interest, desire, action: de aandacht opwekken, de interesse wekken, het verlangen opwekken, tot actie overhalen.Mental Preference: Techniek om mensen op een of meerdere van hun mentale denkstijlen aan te spreken: logisch; pragmatisch; emotioneel of creatief.Associatie: Reclamemakers proberen hun product te associ´ren met aangename of begeerlijke dingen om hun eigen product even begerig te maken. Hiervoor gebruiken ze modellen, landschappen en ander vergelijkbaar beeldmateriaal.Aspirationele leeftijd: Door de boodschap te richten op de aspirationele leeftijd van de doelgroep, wordt deze voor de daadwerkelijke doelgroep aantrekkelijker..Foto David Rozing