Nederland Rotterdam 7 juni 2007 20070607.Reclame uitingen fortis en Dolce Gabbana. Billboard met halfnaakte man van Dolce Gabbana op gebouw van Ernst & Young aan de Boompjes, een reusachtig grote reclame op aanrijroute centrum Rotterdam en abri van Fortis..Reclametechnieken: Bekend is de formule AIDA: attention, interest, desire, action: de aandacht opwekken, de interesse wekken, het verlangen opwekken, tot actie overhalen.Mental Preference: Techniek om mensen op een of meerdere van hun mentale denkstijlen aan te spreken: logisch; pragmatisch; emotioneel of creatief.Associatie: Reclamemakers proberen hun product te associ´ren met aangename of begeerlijke dingen om hun eigen product even begerig te maken. Hiervoor gebruiken ze modellen, landschappen en ander vergelijkbaar beeldmateriaal.Aspirationele leeftijd: Door de boodschap te richten op de aspirationele leeftijd van de doelgroep, wordt deze voor de daadwerkelijke doelgroep aantrekkelijker..Foto David Rozing
Add to Lightbox- Filename
- _O6Y1631 2.jpg
- Copyright
- David Rozing
- Image Size
- 3459x2169 / 2.6MB
-
Ernst and Young Sexualisering aantrekkelijk afglijden bandeloos billboard billboards bloot blote blow up media buitenreclame consument consumentisme consumeren economie enorm exhibitionistisch flat flatgebouw gigantisch grensvervaging groot grote halfnaakt halfnaakte kolossaal maasboulevard man marketing merk merken model naamsbekendheid normen en waarden obsceen onbehoorlijk ongepast out of home advertising out-of-home advertising overhalen pikant plat prikkelend produkt promoten promotie reclame reclameuiting reusachtig schoonheidsideaal schunnig sexueel smakeloos stuitend teasen teasing torenhoog vergaand vervagen grenzen verwerpelijk wansmaak wellustig westers westerse zedeloos
- Contained in galleries
- Archief