Info

Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijganger/ man fotografeert de enorme bouwput voor het voormalige centraal station. Op de achtergrond op de gevel van het voormalige centraal station hangt het doek " Het doek is gevallen " Binnenkort zal het pand het definitief gesloopt worden. ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat

Add to Lightbox
Filename
1G6V0894.jpg
Copyright
David Rozing
Image Size
3881x2587 / 4.0MB
Contained in galleries
Archief
Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijganger/ man fotografeert de enorme bouwput voor het voormalige centraal station. Op de achtergrond op de gevel van het voormalige centraal station hangt het doek " Het doek is gevallen " Binnenkort zal het pand het definitief gesloopt worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat