David Rozing - Fotograaf

  • Over mij
  • Contact
  • Galleries/ Archief
  • Facebook
  • Twitter
x

Search Results

Refine Search
Match all words
Match any word
Prints
Personal Use
Royalty-Free
Rights-Managed
(leave unchecked to
search all images)
57 images found
twitterlinkedinfacebook

Loading ()...

  • Nederland Rotterdam 9 januari 2008 .OV-Chipkaart niet meer veilig.De veiligheid van de ov-chipkaart, het vervoersbewijs dat de strippenkaart zal vervangen, is niet meer gegarandeerd, sinds de code van de chip door Duitse hackers is gekraakt. De hackers toonden aan dat er na een eenvoudige digitale ingreep, gratis gereisd kon worden..Hackers kraken ov-chipkaart.AMSTERDAM - Twee Duitse hackers hebben de werking van de chip in de ov-chipkaart ontdekt. Daardoor is de huidige chipkaarttechnologie waardeloos geworden, zegt Ron Gonggrijp. Hij bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant..?.OV-chipkaart. ANP.Gonggrijp, initiatiefnemer van de actie tegen de stemcomputer, was eind 2007 aanwezig bij het 24e Chaos Computer Congres in Berlijn, waar de Duitsers Karsten Nohl en Henryk Plötz aantoonden dat met spullen ter waarde van nog geen 100 euro volledige controle over de chip te krijgen is. .Volgens Gonggrijp is het probleem dat Trans Link Systems, het bedrijf dat in Nederland de ov-chipkaart invoert, de werking van de chip geheim moet houden om het systeem veilig te maken. De Nederlandse geheimschriftdeskundige August Kerkhof toonde al in .1883 aan dat dat een verkeerd uitgangspunt is. De werking van een systeem moet juist bekend zijn om het veilig te maken. .Als de Duitsers en Gonggrijp gelijk hebben, zal de invoering van de ov-chip opnieuw vertraging oplopen. De kaart, die alle andere toegangsbewijzen tot het openbaar vervoer moet vervangen, zou dit jaar worden ingevoerd, maar dat is al tot 2009 uitgesteld. .Gonggrijp ziet een voordeel van de ontdekking van de Duitsers. Trans Link zei tot nu toe dat de privacy niet in de gebruikte Mifarechip kon worden ingebouwd, omdat de technologie dat niet toeliet. Nu er een nieuwe technologie nodig is, kan aan de privacy alsnog recht worden gedaan. Bovendien kunnen essentiële zwaktes in de huidige chip, zoals de getallengenerator, worden aangepakt. .Een woordvoerster van Trans Link Systems zegt dat de Duitsers slechts een kleine sch
    1G6V4505.jpg
  • Nederland Rotterdam 9 januari 2008 .OV-Chipkaart niet meer veilig.De veiligheid van de ov-chipkaart, het vervoersbewijs dat de strippenkaart zal vervangen, is niet meer gegarandeerd, sinds de code van de chip door Duitse hackers is gekraakt. De hackers toonden aan dat er na een eenvoudige digitale ingreep, gratis gereisd kon worden..Hackers kraken ov-chipkaart.AMSTERDAM - Twee Duitse hackers hebben de werking van de chip in de ov-chipkaart ontdekt. Daardoor is de huidige chipkaarttechnologie waardeloos geworden, zegt Ron Gonggrijp. Hij bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant..?.OV-chipkaart. ANP.Gonggrijp, initiatiefnemer van de actie tegen de stemcomputer, was eind 2007 aanwezig bij het 24e Chaos Computer Congres in Berlijn, waar de Duitsers Karsten Nohl en Henryk Plötz aantoonden dat met spullen ter waarde van nog geen 100 euro volledige controle over de chip te krijgen is. .Volgens Gonggrijp is het probleem dat Trans Link Systems, het bedrijf dat in Nederland de ov-chipkaart invoert, de werking van de chip geheim moet houden om het systeem veilig te maken. De Nederlandse geheimschriftdeskundige August Kerkhof toonde al in .1883 aan dat dat een verkeerd uitgangspunt is. De werking van een systeem moet juist bekend zijn om het veilig te maken. .Als de Duitsers en Gonggrijp gelijk hebben, zal de invoering van de ov-chip opnieuw vertraging oplopen. De kaart, die alle andere toegangsbewijzen tot het openbaar vervoer moet vervangen, zou dit jaar worden ingevoerd, maar dat is al tot 2009 uitgesteld. .Gonggrijp ziet een voordeel van de ontdekking van de Duitsers. Trans Link zei tot nu toe dat de privacy niet in de gebruikte Mifarechip kon worden ingebouwd, omdat de technologie dat niet toeliet. Nu er een nieuwe technologie nodig is, kan aan de privacy alsnog recht worden gedaan. Bovendien kunnen essentiële zwaktes in de huidige chip, zoals de getallengenerator, worden aangepakt. .Een woordvoerster van Trans Link Systems zegt dat de Duitsers slechts een kleine sch
    1G6V4495.jpg
  • Nederland Rotterdam 9 januari 2008 .OV-Chipkaart niet meer veilig.De veiligheid van de ov-chipkaart, het vervoersbewijs dat de strippenkaart zal vervangen, is niet meer gegarandeerd, sinds de code van de chip door Duitse hackers is gekraakt. De hackers toonden aan dat er na een eenvoudige digitale ingreep, gratis gereisd kon worden..Hackers kraken ov-chipkaart.AMSTERDAM - Twee Duitse hackers hebben de werking van de chip in de ov-chipkaart ontdekt. Daardoor is de huidige chipkaarttechnologie waardeloos geworden, zegt Ron Gonggrijp. Hij bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant..?.OV-chipkaart. ANP.Gonggrijp, initiatiefnemer van de actie tegen de stemcomputer, was eind 2007 aanwezig bij het 24e Chaos Computer Congres in Berlijn, waar de Duitsers Karsten Nohl en Henryk Plötz aantoonden dat met spullen ter waarde van nog geen 100 euro volledige controle over de chip te krijgen is. .Volgens Gonggrijp is het probleem dat Trans Link Systems, het bedrijf dat in Nederland de ov-chipkaart invoert, de werking van de chip geheim moet houden om het systeem veilig te maken. De Nederlandse geheimschriftdeskundige August Kerkhof toonde al in .1883 aan dat dat een verkeerd uitgangspunt is. De werking van een systeem moet juist bekend zijn om het veilig te maken. .Als de Duitsers en Gonggrijp gelijk hebben, zal de invoering van de ov-chip opnieuw vertraging oplopen. De kaart, die alle andere toegangsbewijzen tot het openbaar vervoer moet vervangen, zou dit jaar worden ingevoerd, maar dat is al tot 2009 uitgesteld. .Gonggrijp ziet een voordeel van de ontdekking van de Duitsers. Trans Link zei tot nu toe dat de privacy niet in de gebruikte Mifarechip kon worden ingebouwd, omdat de technologie dat niet toeliet. Nu er een nieuwe technologie nodig is, kan aan de privacy alsnog recht worden gedaan. Bovendien kunnen essentiële zwaktes in de huidige chip, zoals de getallengenerator, worden aangepakt. .Een woordvoerster van Trans Link Systems zegt dat de Duitsers slechts een kleine sch
    1G6V4546.jpg
  • Nederland Rotterdam 9 januari 2008 .OV-Chipkaart niet meer veilig.De veiligheid van de ov-chipkaart, het vervoersbewijs dat de strippenkaart zal vervangen, is niet meer gegarandeerd, sinds de code van de chip door Duitse hackers is gekraakt. De hackers toonden aan dat er na een eenvoudige digitale ingreep, gratis gereisd kon worden..Hackers kraken ov-chipkaart.AMSTERDAM - Twee Duitse hackers hebben de werking van de chip in de ov-chipkaart ontdekt. Daardoor is de huidige chipkaarttechnologie waardeloos geworden, zegt Ron Gonggrijp. Hij bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant..?.OV-chipkaart. ANP.Gonggrijp, initiatiefnemer van de actie tegen de stemcomputer, was eind 2007 aanwezig bij het 24e Chaos Computer Congres in Berlijn, waar de Duitsers Karsten Nohl en Henryk Plötz aantoonden dat met spullen ter waarde van nog geen 100 euro volledige controle over de chip te krijgen is. .Volgens Gonggrijp is het probleem dat Trans Link Systems, het bedrijf dat in Nederland de ov-chipkaart invoert, de werking van de chip geheim moet houden om het systeem veilig te maken. De Nederlandse geheimschriftdeskundige August Kerkhof toonde al in .1883 aan dat dat een verkeerd uitgangspunt is. De werking van een systeem moet juist bekend zijn om het veilig te maken. .Als de Duitsers en Gonggrijp gelijk hebben, zal de invoering van de ov-chip opnieuw vertraging oplopen. De kaart, die alle andere toegangsbewijzen tot het openbaar vervoer moet vervangen, zou dit jaar worden ingevoerd, maar dat is al tot 2009 uitgesteld. .Gonggrijp ziet een voordeel van de ontdekking van de Duitsers. Trans Link zei tot nu toe dat de privacy niet in de gebruikte Mifarechip kon worden ingebouwd, omdat de technologie dat niet toeliet. Nu er een nieuwe technologie nodig is, kan aan de privacy alsnog recht worden gedaan. Bovendien kunnen essentiële zwaktes in de huidige chip, zoals de getallengenerator, worden aangepakt. .Een woordvoerster van Trans Link Systems zegt dat de Duitsers slechts een kleine sch
    1G6V4486.jpg
  • Nederland Rotterdam 9 januari 2008 .OV-Chipkaart niet meer veilig.De veiligheid van de ov-chipkaart, het vervoersbewijs dat de strippenkaart zal vervangen, is niet meer gegarandeerd, sinds de code van de chip door Duitse hackers is gekraakt. De hackers toonden aan dat er na een eenvoudige digitale ingreep, gratis gereisd kon worden..Hackers kraken ov-chipkaart.AMSTERDAM - Twee Duitse hackers hebben de werking van de chip in de ov-chipkaart ontdekt. Daardoor is de huidige chipkaarttechnologie waardeloos geworden, zegt Ron Gonggrijp. Hij bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant..?.OV-chipkaart. ANP.Gonggrijp, initiatiefnemer van de actie tegen de stemcomputer, was eind 2007 aanwezig bij het 24e Chaos Computer Congres in Berlijn, waar de Duitsers Karsten Nohl en Henryk Plötz aantoonden dat met spullen ter waarde van nog geen 100 euro volledige controle over de chip te krijgen is. .Volgens Gonggrijp is het probleem dat Trans Link Systems, het bedrijf dat in Nederland de ov-chipkaart invoert, de werking van de chip geheim moet houden om het systeem veilig te maken. De Nederlandse geheimschriftdeskundige August Kerkhof toonde al in .1883 aan dat dat een verkeerd uitgangspunt is. De werking van een systeem moet juist bekend zijn om het veilig te maken. .Als de Duitsers en Gonggrijp gelijk hebben, zal de invoering van de ov-chip opnieuw vertraging oplopen. De kaart, die alle andere toegangsbewijzen tot het openbaar vervoer moet vervangen, zou dit jaar worden ingevoerd, maar dat is al tot 2009 uitgesteld. .Gonggrijp ziet een voordeel van de ontdekking van de Duitsers. Trans Link zei tot nu toe dat de privacy niet in de gebruikte Mifarechip kon worden ingebouwd, omdat de technologie dat niet toeliet. Nu er een nieuwe technologie nodig is, kan aan de privacy alsnog recht worden gedaan. Bovendien kunnen essentiële zwaktes in de huidige chip, zoals de getallengenerator, worden aangepakt. .Een woordvoerster van Trans Link Systems zegt dat de Duitsers slechts een kleine sch
    1G6V4471.jpg
  • Nederland Rotterdam 9 januari 2008 .OV-Chipkaart niet meer veilig.De veiligheid van de ov-chipkaart, het vervoersbewijs dat de strippenkaart zal vervangen, is niet meer gegarandeerd, sinds de code van de chip door Duitse hackers is gekraakt. De hackers toonden aan dat er na een eenvoudige digitale ingreep, gratis gereisd kon worden..Hackers kraken ov-chipkaart.AMSTERDAM - Twee Duitse hackers hebben de werking van de chip in de ov-chipkaart ontdekt. Daardoor is de huidige chipkaarttechnologie waardeloos geworden, zegt Ron Gonggrijp. Hij bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant..?.OV-chipkaart. ANP.Gonggrijp, initiatiefnemer van de actie tegen de stemcomputer, was eind 2007 aanwezig bij het 24e Chaos Computer Congres in Berlijn, waar de Duitsers Karsten Nohl en Henryk Plötz aantoonden dat met spullen ter waarde van nog geen 100 euro volledige controle over de chip te krijgen is. .Volgens Gonggrijp is het probleem dat Trans Link Systems, het bedrijf dat in Nederland de ov-chipkaart invoert, de werking van de chip geheim moet houden om het systeem veilig te maken. De Nederlandse geheimschriftdeskundige August Kerkhof toonde al in .1883 aan dat dat een verkeerd uitgangspunt is. De werking van een systeem moet juist bekend zijn om het veilig te maken. .Als de Duitsers en Gonggrijp gelijk hebben, zal de invoering van de ov-chip opnieuw vertraging oplopen. De kaart, die alle andere toegangsbewijzen tot het openbaar vervoer moet vervangen, zou dit jaar worden ingevoerd, maar dat is al tot 2009 uitgesteld. .Gonggrijp ziet een voordeel van de ontdekking van de Duitsers. Trans Link zei tot nu toe dat de privacy niet in de gebruikte Mifarechip kon worden ingebouwd, omdat de technologie dat niet toeliet. Nu er een nieuwe technologie nodig is, kan aan de privacy alsnog recht worden gedaan. Bovendien kunnen essentiële zwaktes in de huidige chip, zoals de getallengenerator, worden aangepakt. .Een woordvoerster van Trans Link Systems zegt dat de Duitsers slechts een kleine sch
    1G6V4415.jpg
  • Nederland Rotterdam 18-10-2010 20101018..Controle op geldige vervoersbewijzen door team van HTM, 2  jongens /  jonge zwartrijders  proberen aan de controle te ontsnappen maar worden tegengehouden om vervolgens de boete uit te schrijven. Controleurs versperren de doorgang uitgang. Holland, The Netherlands, dutch, Pays Bas, Europe ..Foto: David Rozing
    __Rozing700_2580.jpg
  • Nederland Rotterdam 22-09-2009 20090922 ..File tijdens avondspits, lange rijen auto's op de Abraham van Rijckevorselweg, een provinciale weg richting ring Oost Rotterdam. .Automobilsten ritsen, , vaststaan, veel, , verbrandingsgassen, verkeer, verkeer situatie, verkeeropstopping, verkeersader, verkeersbanen, verkeersdoorstroming, verkeersdruk, verkeersdrukte, verkeersinzicht, verkeersopstopping, verkeerssituatie, verkeersweg, verkeerswegen, verlichten, verlichting, verontreiniging, verplaatsen, verstopping, verstopt, vertraging, vervoer, vervuilde, vervuilend, vervuilende, vervuiling, volksgezondheid, voor het stoplicht staan, voor sorteren, voorsorteren, wachten, wachten op het verkeerslicht, wagen, wagens, waiting, weg, wegen, woon werk verkeer                                              .                          .Foto: David Rozing
    1G6V8348-2.jpg
  • Nederland Amstelveen 8 juli 2007 Foto: David Rozing .File op de A9 ter hoogte van Amstelveen / Ouder Amstel, motor rijders gebruiken vluchtstrook om even te overleggen / verkeerd gebruik vluchtstrook..Foto David Rozing
    1G6V8097.jpg
  • Nederland Barendrecht 9 september 2008 Foto: David Rozing .Serie Nederland in beweging. Scholier rijdt op scooter naar huis ..Foto David Rozing
    1G6V1612.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijgangers bekijkt de werkzaamheden in de enorme bouwput voor het centraal station Rotterdam.   ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afscheid nemen altijd zo moeilijk is, vindt er op 12 september een soort ode aan het station en de architect Sybold van Ravesteyn plaats. De letters Centraal Station worden omgetoverd tot Traan laten. De lett
    1G6V1037.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijganger/ man fotografeert de enorme bouwput voor het voormalige centraal station. Op de achtergrond op de gevel van het voormalige centraal station hangt het doek " Het doek is gevallen " Binnenkort zal het pand het definitief gesloopt worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat
    1G6V0896.jpg
  • Nederland Den Haag  18-10-2010 20101018.Randstad Rail in het centrum van Den Haag,  ter hoogte van Beatrixkwartier Prinsenhof. Holland, The Netherlands, dutch, Pays Bas, Europe ..Foto: David Rozing
    __Rozing700_2481.jpg
  • Nederland Rotterdam 18-10-2010 20101018..Controle op geldige vervoersbewijzen door team van HTM, 2  jongens /  jonge zwartrijders  proberen aan de controle te ontsnappen maar worden tegengehouden om vervolgens de boete uit te schrijven. Controleurs versperren de doorgang uitgang. Holland, The Netherlands, dutch, Pays Bas, Europe ..Foto: David Rozing
    __Rozing700_2584.jpg
  • Nederland Rotterdam 18-10-2010 20101018..Controle op geldige vervoersbewijzen door team van HTM, 2  jongens /  jonge zwartrijders  proberen aan de controle te ontsnappen maar worden tegengehouden om vervolgens de boete uit te schrijven. Controleurs versperren de doorgang uitgang. Holland, The Netherlands, dutch, Pays Bas, Europe ..Foto: David Rozing
    __Rozing700_2582.jpg
  • Nederland Rotterdam 18-10-2010 20101018..Controle op geldige vervoersbewijzen door team van HTM, 2  jongens /  jonge zwartrijders  proberen aan de controle te ontsnappen maar worden tegengehouden om vervolgens de boete uit te schrijven. Controleurs versperren de doorgang uitgang. Holland, The Netherlands, dutch, Pays Bas, Europe ..Foto: David Rozing
    __Rozing700_2581.jpg
  • Nederland Rotterdam 15 juni 2007 Foto: David Rozing .Oude bejaarde man stapt in de tram / maakt gebruik van gratis openbaar vervoer..Vanaf 1 juni 2007 tot het einde van dit jaar mogen Rotterdamse ouderen 4 maanden gratis gebruik maken van het openbaar vervoer in de daluren. an 1 juni tot en met december 2007 vinden vier proeven plaats met gratis openbaar vervoer in de daluren voor 65+'ers. Het ministerie van VenW draagt ongeveer 1,5 miljoen euro bij aan de kosten...Foto David Rozing
    Ouderen en openbaar vervoerIMG_4655.jpg
  • Nederland Rotterdam 15 juni 2007 Foto: David Rozing .Oude bejaarde man stapt in de tram / maakt gebruik van gratis openbaar vervoer..Vanaf 1 juni 2007 tot het einde van dit jaar mogen Rotterdamse ouderen 4 maanden gratis gebruik maken van het openbaar vervoer in de daluren. an 1 juni tot en met december 2007 vinden vier proeven plaats met gratis openbaar vervoer in de daluren voor 65+'ers. Het ministerie van VenW draagt ongeveer 1,5 miljoen euro bij aan de kosten...Foto David Rozing
    Ouderen en openbaar vervoer IMG_4657.jpg
  • Nederland, Rotterdam, 27 januari 2009 20090127 Foto: David Rozing .OV-chipkaart de invoering van de OV-chipkaart is bijna een feit. Vanaf 29 januari is de OV-chipkaart het énige betaalmiddel in de metro van Rotterdam. De oude, vertrouwde strippenkaart is vanaf de 29ste definitief verleden tijd in de metro. In de bus en tram kan je dan nog wel stempelen. RET Uitchecken inchecken ovchipkaart chipkaart OV .Ov chipcard/ digital travel card in front of scanner, to get acces to and pay for trip using public transport in Rotterdam. This is a new system, until now only used and available in Rotterdam during a pilot project. ..Foto: David Rozing/
    1G6V7642.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 25 december 2008 20081225 Foto: David Rozing .Wintertafereel, langlaufers in winterlandschap in omgeving Robru.Wintertime, Nordic walking/ langlaufen near Robru..Foto: David Rozing
    1G6V2218.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 25 december 2008 20081225 Foto: David Rozing .Wintertafereel, langlaufers in winterlandschap in omgeving Robru.Wintertime, Nordic walking/ langlaufen near Robru..Foto: David Rozing
    1G6V2165.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 24 december 2008 20081224 Foto: David Rozing .Wintertafereel, knakworsten roosteren via houten spiezen op het vuur in de buitenlucht.Wintertime, preparing sausages on fire in nature..Foto: David Rozing
    1G6V2076.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 24 december 2008 20081224 Foto: David Rozing .Wintertafereel, knakworsten roosteren via houten spiezen op het vuur in de buitenlucht.Wintertime, preparing sausages on fire in nature..Foto: David Rozing
    1G6V2072.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 24 december 2008 20081224 Foto: David Rozing .Wintertafereel, knakworsten roosteren via houten spiezen op het vuur in de buitenlucht.Wintertime, preparing sausages on fire in nature..Foto: David Rozing
    1G6V2055.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 24 december 2008 20081224 Foto: David Rozing .Wintertafereel, knakworsten roosteren via houten spiezen op het vuur in de buitenlucht.Wintertime, preparing sausages on fire in nature..Foto: David Rozing
    1G6V1935.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 24 december 2008 20081224 Foto: David Rozing .Wintertafereel, knakworsten roosteren via houten spiezen op het vuur in de buitenlucht.Wintertime, preparing sausages on fire in nature..Foto: David Rozing
    1G6V1921.jpg
  • Nederland Rotterdam 23 juli 2007 20070723 Foto : David Rozing ..Jongeren jeugd in de tram openbaar vervoer Rotterdam ..Foto David Rozing/
    1G6V9821-3.jpg
  • Nederland Rotterdam 23 juli 2007 20070723 Foto : David Rozing ..Jongeren jeugd in de tram openbaar vervoer Rotterdam ..Foto David Rozing
    1G6V9812-4.jpg
  • Nederland Rotterdam 30 augustus 2008 2008 0830 Foto: David Rozing ..Jongeren lopen richting trein op Rotterdam centraal. Serie Nederland in beweging. .Young people catching their train in Rotterdam central station..Foto David Rozing
    1G6V4159.jpg
  • Nederland Barendrecht 9 september 2008 Foto: David Rozing .Serie Nederland in beweging. Scholier rijdt op scooter naar huis ..Foto David Rozing
    1G6V1632.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijgangers/ reizigers fotograferen en bekijken de vertrouwde oude hal van het voormalige centraal station nog een keer voordat het definitief gesloopt zal worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afscheid nemen altijd zo moeilijk is, vindt er op 12 september een soort ode aan het station en de architect Sybold van Ravesteyn plaats. De
    1G6V0936.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 ..Voorbijgangers/ reizigers fotograferen en bekijken de vertrouwde oude hal van het voormalige centraal station nog een keer voordat het definitief gesloopt zal worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afscheid nemen altijd zo moeilijk is, vindt er op 12 september een soort ode aan h
    1G6V0928.jpg
  • Noorwegen Robru Gol 25 december 2008 20081225 Foto: David Rozing .Wintertafereel, langlaufers in winterlandschap in omgeving Robru.Wintertime, Nordic walking/ langlaufen near Robru..Foto: David Rozing
    1G6V2196.jpg
  • Nederland Amstelveen 8 juli 2007 Foto: David Rozing .File rijden op de A9 ter hoogte van Amstelveen / Ouder Amstel, motor rijder rijdt tussen de files door..Foto David Rozing
    1G6V8122.jpg
  • Nederland Rotterdam 1 september 2008 Foto: David Rozing .Avondspits op A16 E19 ter hoogte van Ijsselmonde..Foto David Rozing
    1G6V5659.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afscheid nemen altijd zo moeilijk is, vindt er op 12 september een soort ode aan het station en de architect Sybold van Ravesteyn plaats. De letters Centraal Station worden omgetoverd tot Traan laten. De letters blijven nog enige tijd staan, waarna de
    1G6V0919.jpg
  • Nederland Rotterdam 18-10-2010 20101018..Controle op geldige vervoersbewijzen door team van HTM, 2  jongens /  jonge zwartrijders  proberen aan de controle te ontsnappen maar worden tegengehouden om vervolgens de boete uit te schrijven. Controleurs versperren de doorgang uitgang. Holland, The Netherlands, dutch, Pays Bas, Europe ..Foto: David Rozing
    __Rozing700_2586-2.jpg
  • Nederland Rotterdam 15 juni 2007 Foto: David Rozing .Oude bejaarde man stapt in de tram / maakt gebruik van gratis openbaar vervoer..Vanaf 1 juni 2007 tot het einde van dit jaar mogen Rotterdamse ouderen 4 maanden gratis gebruik maken van het openbaar vervoer in de daluren. an 1 juni tot en met december 2007 vinden vier proeven plaats met gratis openbaar vervoer in de daluren voor 65+'ers. Het ministerie van VenW draagt ongeveer 1,5 miljoen euro bij aan de kosten...Foto David Rozing
    Ouderen openbaar vervoer IMG_4638-2.jpg
  • Manhattan New York 16 augustus 2003 16-08-2003 .Typische gele taxi op kruising broadway/ fith avenue met op de achtergrond het Flatiron Building in Manhattan New York City .Typical new york yellow cab on intersection Broadway/ fifth avenue, in the background the famous Flatiron Building in Manhattan New York City .Flatiron Building.De Flatiron Building op Broadway, New York City.De Flatiron Building, letterlijk vertaald 'strijkijzergebouw', is een wolkenkrabber in New York City, die werd gebouwd voor het bedrijf Fuller Construction Co. Later werd de bijnaam als de officiële naam aangenomen..Het gebouw werd ontworpen door Daniel Hudson Burnham en werd voltooid in 1902. Met zijn 91 meter en 22 verdiepingen is het een van de eerste wolkenkrabbers; in zijn tijd was het het hoogste gebouw van de wereld...Detail van de gevel van de Flatiron Building.De Flatiron Building is een voorbeeld van de bouwstijl Chicago School. Zoals vele gebouwen van de Chicago School bestaat ook het Flatiron Building uit een dragende staalconstructie die bekleed met een decoratieve gevel in neorenaissancestijl..Toen het gebouw eenmaal voltooid was geloofden vele New Yorkers dat het zou instorten door de luchtstromen langs het gebouw die ontstonden door zijn scherpe driehoekige vorm. Het gebouw stortte niet in, maar er ontstond wel een ander fenomeen. Door de 'valwinden' langs de zijden van het gebouw waaiden de rokken van de vrouwen omhoog. De plaats werd berucht vanwege glurende mannen, en daarom werden er op de straten rondom het gebouw meer politieagenten ingezet..Locatie.De Flatiron Building bevindt zich in het Flatiron District, New York City, op de kruising van Broadway met Fifth Avenue...Gele taxi's worden (een beetje) groen.?.Onvermijdelijk: ook al ben je nog nooit in New York geweest, je kent de stad al. Uit de film. Van tv. Uit de krant. De gebouwen. Ground zero. Taxi's..Die 15.000 gele taxi's die op Manhattan op elk moment van de dag het overgrote deel van het verkeer uitmaken, gaan o
    0039.jpg
  • Nederland Amstelveen 8 juli 2007 Foto: David Rozing .File op de A9 ter hoogte van Amstelveen / Ouder Amstel, motor rijder zoekt naar mogelijkheid om in te voegen vanaf de vluchtstrook ..Foto David Rozing
    1G6V8095.jpg
  • Nederland Rotterdam 1 september 2008 Foto: David Rozing .Avondspits op A16 E19 ter hoogte van Ijsselmonde, problemen met doorstroming ivm in en uitvoegend verkeer..Foto David Rozing
    1G6V5820.jpg
  • Nederland Rotterdam 1 september 2008 Foto: David Rozing .Avondspits op A16 E19 ter hoogte van Ijsselmonde, problemen met doorstroming ivm in en uitvoegend verkeer..Foto David Rozing
    1G6V5665.jpg
  • Nederland Rotterdam 1 september 2008 Foto: David Rozing .Avondspits op A16 E19 ter hoogte van Ijsselmonde, man met autopech in de vluchtstrook.Foto David Rozing
    1G6V5642.jpg
  • Nederland Rotterdam 1 september 2008 Foto: David Rozing .Avondspits op A16 E19 ter hoogte van Ijsselmonde..Foto David Rozing
    1G6V5563.jpg
  • Nederland Barendrecht 9 september 2008 Foto: David Rozing .Serie Nederland in beweging. Scholier rijdt op scooter naar huis ..Foto David Rozing
    1G6V1504-2.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afscheid nemen altijd zo moeilijk is, vindt er op 12 september een soort ode aan het station en de architect Sybold van Ravesteyn plaats. De letters Centraal Station worden omgetoverd tot Traan laten. De letters blijven nog enige tijd staan, waarna de
    1G6V0919 2.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijganger/ man fotografeert de enorme bouwput voor het voormalige centraal station. Op de achtergrond op de gevel van het voormalige centraal station hangt het doek " Het doek is gevallen " Binnenkort zal het pand het definitief gesloopt worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat
    1G6V0894.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijganger/ man fotografeert het voormalige centraal station, wat op het punt staat gesloopt te worden. Op de gevel van het oude (vertrouwde) pand hangt het doek " Het doek is gevallen " Binnenkort zal het pand het definitief gesloopt worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afsc
    1G6V0863.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 .Voorbijganger/ man fotografeert het voormalige centraal station., wat op het punt staat gesloopt te worden. Op de gevel van het oude (vertrouwde) pand hangt het doek " Het doek is gevallen " Binnenkort zal het pand het definitief gesloopt worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. Op de achetrgrond links het tijdelijke centraal station. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afs
    1G6V0860.jpg
  • Manhattan New York 16 augustus 2003 16-08-2003 .Typische Flatiron Building op kruising broadway/ fith avenue en amirikaanse vlag in Manhattan New York City .Typical famous Flatiron Building on intersection Broadway/ fifth avenue.Flatiron Building.De Flatiron Building op Broadway, New York City.De Flatiron Building, letterlijk vertaald 'strijkijzergebouw', is een wolkenkrabber in New York City, die werd gebouwd voor het bedrijf Fuller Construction Co. Later werd de bijnaam als de officiële naam aangenomen..Het gebouw werd ontworpen door Daniel Hudson Burnham en werd voltooid in 1902. Met zijn 91 meter en 22 verdiepingen is het een van de eerste wolkenkrabbers; in zijn tijd was het het hoogste gebouw van de wereld...Detail van de gevel van de Flatiron Building.De Flatiron Building is een voorbeeld van de bouwstijl Chicago School. Zoals vele gebouwen van de Chicago School bestaat ook het Flatiron Building uit een dragende staalconstructie die bekleed met een decoratieve gevel in neorenaissancestijl..Toen het gebouw eenmaal voltooid was geloofden vele New Yorkers dat het zou instorten door de luchtstromen langs het gebouw die ontstonden door zijn scherpe driehoekige vorm. Het gebouw stortte niet in, maar er ontstond wel een ander fenomeen. Door de 'valwinden' langs de zijden van het gebouw waaiden de rokken van de vrouwen omhoog. De plaats werd berucht vanwege glurende mannen, en daarom werden er op de straten rondom het gebouw meer politieagenten ingezet..Locatie.De Flatiron Building bevindt zich in het Flatiron District, New York City, op de kruising van Broadway met Fifth Avenue...Gele taxi's worden (een beetje) groen.?.Onvermijdelijk: ook al ben je nog nooit in New York geweest, je kent de stad al. Uit de film. Van tv. Uit de krant. De gebouwen. Ground zero. Taxi's..Die 15.000 gele taxi's die op Manhattan op elk moment van de dag het overgrote deel van het verkeer uitmaken, gaan ook met hun tijd mee. Niet iedereen kan daar aan wennen..?.In 1999 verdween het vorige m
    0042.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 ..Voorbereidingen voor het verwisselen van de letters op het dak van het centraal station; ipv centraal station zal binnenkort " traan laten " te lezen zijn, ivm de sloop van CS Rotterdam ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afscheid nemen altijd zo moeilijk is, vindt er op 12 september een soort ode aan het station en de architect Sybold van R
    1G6V0978.jpg
  • Nederland Rotterdam 3 september 2007 20070903 ..Voorbijgangers/ reizigers fotograferen en bekijken de vertrouwde oude hal van het voormalige centraal station nog een keer voordat het definitief gesloopt zal worden.  ." Het doek is gevallen " Zondag 2 september is het doek letterlijk doek gevallen voor het in 1957 geopende gebouw. Over enkele weken wordt de schepping van architect Sybold van Ravesteyn gesloopt en komt op het Stationsplein een nieuwe OV-terminal, die na 2011 ruim 300.000 reizigers per dag moet kunnen verwerken. Voorbijgangers maken een foto van het oude bekende centraal station, dat sinds 1957 dienst heeft gedaan. Een gloednieuw station zal op deze plek verrijzen. ..Het tijdelijke station dat de periode overbrugt tussen de sloop van het oude Rotterdam CS en de bouw van een nieuw station, kost 12 miljoen euro. Dat is een schijntje vergeleken met het half miljard waarop het nieuwe is begroot. De bedoeling is dat de tijdelijke bebouwing in februari klaar is. Het blijft open tot 2010. Het oude gebouw maakt plaats voor vijf tijdelijke. Daarvan zijn er vier voor de reizigers en een voor het personeel van de Spoorwegpolitie. ..Tijdelijk Rotterdam Centraal.1 september 2007..Alle treinreizigers opgelet! Vanaf 2 september sta je voor een dichte deur als je bij Rotterdam Centraal op de trein wilt stappen. Tenzij je de ingang van het tijdelijke Rotterdam Centraal al gevonden hebt. ..Naast het oude vertrouwde station staat al een tijdje een groot blauw gebouw en vanaf 2 september kun je daar op je trein stappen. Je kunt er zelfs een kopje koffie halen, of kleine boodschappen doen. Alle winkels zijn namelijk gewoon verplaatst naar het grootste tijdelijke station van Nederland...Het Centraal Station was al een hele tijd een grote bouwput, want er wordt heel hard gewerkt aan een nieuw, beter en vooral moderner station. Maar omdat afscheid nemen altijd zo moeilijk is, vindt er op 12 september een soort ode aan het station en de architect Sybold van Ravesteyn plaats. D
    1G6V0947.jpg
  • Nederland Den Haag 16 september 2008 20080916 Foto: David Rozing ..Randstadrail ter hoogte van Beatrixkwartier Prinsenhof, voetganger wacht op rode verkeerslicht
    1G6V3303 copy.jpg
  • Nederland Rotterdam 7 juli 2007 20070707 Foto: David Rozing ..Medewerker Verkeerscentrum Nederland van Rijkswaterstaat aan de Papendorpseweg 101 tijdens zwarte zaterdag. De zwarte zaterdagen zijn de drukste dagen van het jaar op de weg. .Het verkeerscentrum is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar bezig om, samen met partners, het verkeer zo goed mogelijk over de Nederlandse rijkswegen te leiden.Verkeerscentrum Nederland is dé bron van basisverkeersinformatie. Over de verspreiding van die informatie bestaan afspraken met marktpartijen. Die zorgen ervoor dat de informatie bij weggebruikers komt via internet, radio, televisie en navigatiesystemen. Incidentmanagement is ook een belangrijke taak van Verkeerscentrum Nederland. Met incidentmanagement wordt geprobeerd de files die ontstaan door ongelukken een stuk korter te maken. Dit gebeurt door een aantal technische maatregelen en een goede samenwerking tussen hulpverleners. .Ook plant Verkeerscentrum Nederland alle grote wegwerkzaamheden. VCNL is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar operationeel om  samen met partners de gebruikers van de Nederlandse wegen, die van A naar B willen reizen optimaal van dienst te kunnen zijn.?.Foto: David Rozinge
    Rijkswaterstaat Verkeerscentrum 1G6V...jpg
  • Nederland Rotterdam 7 juli 2007 20070707 Foto: David Rozing ..Medewerker Verkeerscentrum Nederland van Rijkswaterstaat aan de Papendorpseweg 101 tijdens zwarte zaterdag. De zwarte zaterdagen zijn de drukste dagen van het jaar op de weg. .Het verkeerscentrum is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar bezig om, samen met partners, het verkeer zo goed mogelijk over de Nederlandse rijkswegen te leiden.Verkeerscentrum Nederland is dé bron van basisverkeersinformatie. Over de verspreiding van die informatie bestaan afspraken met marktpartijen. Die zorgen ervoor dat de informatie bij weggebruikers komt via internet, radio, televisie en navigatiesystemen. Incidentmanagement is ook een belangrijke taak van Verkeerscentrum Nederland. Met incidentmanagement wordt geprobeerd de files die ontstaan door ongelukken een stuk korter te maken. Dit gebeurt door een aantal technische maatregelen en een goede samenwerking tussen hulpverleners. .Ook plant Verkeerscentrum Nederland alle grote wegwerkzaamheden. VCNL is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar operationeel om  samen met partners de gebruikers van de Nederlandse wegen, die van A naar B willen reizen optimaal van dienst te kunnen zijn.?.Foto: David Rozing
    Rijkswaterstaat Verkeerscentrum 1G6V...jpg
  • Nederland Rotterdam 7 juli 2007 20070707 Foto: David Rozing ..Medewerker Verkeerscentrum Nederland van Rijkswaterstaat aan de Papendorpseweg 101 tijdens zwarte zaterdag. De zwarte zaterdagen zijn de drukste dagen van het jaar op de weg. .Het verkeerscentrum is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar bezig om, samen met partners, het verkeer zo goed mogelijk over de Nederlandse rijkswegen te leiden.Verkeerscentrum Nederland is dé bron van basisverkeersinformatie. Over de verspreiding van die informatie bestaan afspraken met marktpartijen. Die zorgen ervoor dat de informatie bij weggebruikers komt via internet, radio, televisie en navigatiesystemen. Incidentmanagement is ook een belangrijke taak van Verkeerscentrum Nederland. Met incidentmanagement wordt geprobeerd de files die ontstaan door ongelukken een stuk korter te maken. Dit gebeurt door een aantal technische maatregelen en een goede samenwerking tussen hulpverleners. .Ook plant Verkeerscentrum Nederland alle grote wegwerkzaamheden. VCNL is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar operationeel om  samen met partners de gebruikers van de Nederlandse wegen, die van A naar B willen reizen optimaal van dienst te kunnen zijn.?.Foto: David Rozing
    Rijkswaterstaat Verkeerscentrum 1G6V...jpg
  • Nederland Rotterdam 7 juli 2007 20070707 Foto: David Rozing ..Medewerker Verkeerscentrum Nederland van Rijkswaterstaat aan de Papendorpseweg 101 tijdens zwarte zaterdag. De zwarte zaterdagen zijn de drukste dagen van het jaar op de weg. .Het verkeerscentrum is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar bezig om, samen met partners, het verkeer zo goed mogelijk over de Nederlandse rijkswegen te leiden.Verkeerscentrum Nederland is dé bron van basisverkeersinformatie. Over de verspreiding van die informatie bestaan afspraken met marktpartijen. Die zorgen ervoor dat de informatie bij weggebruikers komt via internet, radio, televisie en navigatiesystemen. Incidentmanagement is ook een belangrijke taak van Verkeerscentrum Nederland. Met incidentmanagement wordt geprobeerd de files die ontstaan door ongelukken een stuk korter te maken. Dit gebeurt door een aantal technische maatregelen en een goede samenwerking tussen hulpverleners. .Ook plant Verkeerscentrum Nederland alle grote wegwerkzaamheden. VCNL is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar operationeel om  samen met partners de gebruikers van de Nederlandse wegen, die van A naar B willen reizen optimaal van dienst te kunnen zijn.?.Foto: David Rozing
    Rijkswaterstaat Verkeerscentrum 1G6V...jpg